Etiketter

onsdag 23 mars 2016

Inför PRAO:n

Jag har ganska stora drömmar och mål med mitt liv. Jag har stora ambitioner och strävar efter att bli en advokat, vilket jag sagt i flera års tid nu. Jag vill gå på samhällsprogrammet eller ekonomi linjen eftersom att det är ganska breda linjer och är bra om jag skulle ändra mig i framtiden. I för sig så spelar det i någon överdriver roll vad man läser om man har en högskolsförberedande linje så man kan läsa vidare på universitet. Vilket jag vill göra, plugga vidare till advokat. Jag anser att mina drömmar är väldigt realistiska. Jag tycker att advokats yrket skulle passa bra till mig eftersom att man pratar mycket, man säger sina åsikter och man hjälper även andra människor. Vilket jag är bra på och har som egenskaper. Jag gillar att prata, jag vågar säga mina åsikter, jag är stark som person, har viljan att lära mig och så vidare. Sedan har jag egenskaper som inte har på samma sätt med min personlighet att göra till exempel som att jag är bra på att laga mat, spela innebandy med mera.

Hur jag vill att mitt liv ska se ut om 10 år hänger ganska mycket ihop med mina drömmar. Om 10 år är jag 25 år och har varit ute och rest mycket i världen, mycket i Asien. Jag vill resa eftersom det ger dig en sådan bra uppfattning om hur andra delar av världen ser ut men även får du själv en sådan bra livserfarenhet. Så efter jag har rest, ska jag plugga på universitet, kanske bo i en större stad som Göteborg, Malmö eller Stockholm där jag skulle bo i en lägenhet. Antingen bor jag själv, med en kompis eller en partner. När jag studerat klart till en jurist saka jag såklart försöka hitta jobb som det. På fritiden kommer jag ägna mycket tid åt att vara med kompisar och familj, bara ha roligt. 

Jag tycker att det som är viktigast i ens liv är att man mår bra, att man har någon som tror på dig och älskar dig. Eftersom att jag tror att man inte kan älska sig själv om ingen annan gör det. Sedan att man ska ha kul och att man ska inte begränsa sig från att göra saker. 

/Klara     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar